Повечето идваха директно от контролните органи или други позиции в самата индустрия и се нуждаеха от здрави обувки, непретенциозен автомобил и дебел бележник.
С времето законите и задълженията на службите се увеличиха. Започна воденето на здравни досиета, статистическа обработка на медицински данни, планиране на периодични медицински прегледи.
В началото калкулатора и електроните таблици вършеха работа, но броя на обслужваните работници нарастваше с всеки изминал ден.
Дори наемането на повече хора за обработка на данните имаше слаб ефект.
Появиха се първите софтуерни продукти за водене на здравни досиета и автоматична статистическа обработка на медицинските данни.
Появиха се и първите бази данни за съхранение и обработка на информацията за обслужваните фирми, техните работници и планирането на работата.
Там някъде целият ентусиазъм замря.
Законите и задълженията на СТМ продължиха да се променят с всеки изминал ден, разработката на софтуер струва скъпо, а дори в "златните" дни на трудовата медицина когато службите отиваха към 1000, повечето нямаха нито знанията, нито средствата, нито нуждата от подобен софтуер.
Пазарът беше нищожен по размер. Не представляваше интерес за никоя софтуерна компания с необходимите познания време и средства.
Софтуерът ползван в Канада, Австралия, Европа и САЩ беше и все още е базиран на закони почти не променени през последните 20 - 30 години.
Всеки аспект от работата на консултантите по Здраве и безопасност при работа там, който не изисква човешка преценка или експертни знания е автоматизиран и огромен обем документация се генерира в електронен вид и се изпраща автоматично до държавните и обществени регулаторни органи.
Там системата е оптимизирана за да работи.
При нас системата е оптимизирана за да затрудни максимално работата на всички и получаването на актуална и реална информация от когото и да било да е практически невъзможно.
Мисля, че идва време нещата да се променят.
Няма коментари:
Публикуване на коментар